MAKONI

Marchen København Nijmegen

System

Dagen før dagen.

Efter en god nats søvn startede vi fra Lamstedt kl. 0500. Første lange stræk gik forbi “Windpark Lamstedt” som består af en masse kæmpe vindmøller. En af de hollandske marchgængerne kom for sent op og måtte gennemføre dagen rute iført sin natpåklædning.

Vi havde fået tilsendt et link til det interview der blev lavet på strækningen Nortorf – Itzehoe umiddelbart efter første rast.

Dagen startede med gråt, overskyet og lunt vejr, men senere begyndte solen at komme frem og temperaturen steg til mere end normalt danske sommertemperaturer.

De første lange stræk på turen, gik ad veje som desværre ikke har cykelstier og derfor måtte holdet gå i enkeltkolonne, hvilket ikke lader marchgængerne snakke sammen på samme måde som når de går i toer kolonne “ved siden af hinanden”. Vi fik dog dæmpet farten på bilisterne ved at sende vores cykel op i front.

Efter de lange stræk på offentlige veje, gik vi ind på nogle stier, som går langs med store landbrugsarealer Her fik holdet mere end rigeligt  støv af de forbipasserende landbrugsmaskiner som kørte op og ned af stierne. Der er ingen som ikke skal pudse støvler til i morgen.

En af vores rast blev holdt i en privat have som næsten alle på holdet aldrig havde set lignende (billeder kommer senere).

Dagens sidste rast blev holdt ved “Spadener See”, en af vores mere kendte rastpladser.

Vi er nu vel indkvarteret på Marineschule Bremerhaven, hvor de fleste har fået en seng. På trods af løfte om levering af aftensmad fra Bundeswehr, måtte Le Chef i al hast – sammen med sit team – komponere en menu som kunne tilfredsstille de behov for ernæring som marchgængerne har, og den bestod af gullasch, nye kartofler, bulgur og frisk salat.

Mætte og med en god nats søvn vil alle forhåbentligt være klar til morgendangens etape “Den Længste Dag” som er på 65,9 kilometer.

Comments are closed.